
Marc 16,15-20
Jesús s’aparagué als onze i els digué:
– Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l’evangeli a tota la humanitat. Els qui creuran i seran batejats se salvaran, però els qui no creuran es condemnaran. Els senyals que acompanyaran els qui hauran cregut seran aquests: en nom meu trauran dimonis, parlaran llenguatges que no coneixien, agafaran serps amb les mans i, si beuen alguna metzina, no els farà cap mal; imposaran les mans als malalts, i es posaran bons.
Jesús, el Senyor, després de parlar-los, fou endut al cel i s’assegué a la dreta de Déu. Ells se n’anaren a predicar pertot arreu. El Senyor hi cooperava, i confirmava la predicació de la paraula amb els senyals prodigiosos que l’acompanyaven.
Alguns pensaments sobre el passatge d’avui
• Avui celebrem una de les festes «grosses» de l’Església, l’Ascensió. Després de les aparicions del ressuscitat, Jesús es endut al cel i entronitzat com a Senyor de tota la creació.
• Però al món continua la seva missió «d’anunciar la bona nova de l’evangeli a tota la humanitat». L’absència física de Jesús, no és el final de res, no estronca res, al contrari facilita que els límits geogràfics o temporals saltin pels aires i la missió esdevingui universal.
• En qualsevol racó de món, des de la religiosa missionera que treballa en una aldea perduda de Tanzània, fins al voluntari que treballa per una parròquia al barri de Brooklyn a Nova York, hi ha una presència del Kyrios. Els senyals potser no són els que diu l’evangeli, però agafen forma d’hospitals, centres d’acollida, menjadors socials, grups, comunitats… i sobretot de celebració eucarística.
• I en tot això, l’enorme motiu de celebració del dia d’avui: el Senyor “coopera” i “confirma”. Segueix cooperant i confirmant la missió: obrar amb senyals «prodigiosos» la salvació d’una humanitat que més que mai necessita escoltar la bona nova de l’evangeli.