
Quins són els dons de l’Esperit Sant?
Es parla de «set dons de l’Esperit» que es reben durant la confirmació: do de saviesa, d’intel·ligència, de consell, de fortalesa, de ciència, de pietat i de temor de Déu.
El model per viure segons l’Evangeli és Jesús. Però ens és impossible seguir-si ell no ens guia.
És per això que la meditació dels cristians es dirigeix molt aviat a l’Esperit, aquest Alè sant que anima Jesús i que pot també, segons ens promet Crist, animar-nos a nosaltres, com ho va fer el dia de la Pentecosta quan va transformar als deixebles atemorits en testimonis impetuosos i divulgadors de la resurrecció, disposats a totes les audàcies ia totes les adversitats.
En aquesta meditació sobre l’home animat per l’Esperit, s’imposa una figura, la de David, precursor real de l’Messies. «Un brot sortirà de el tronc de Jessè, un plançó sorgirà de les seves arrels. Sobre ell reposarà l’esperit de el Senyor, esperit de saviesa i d’intel·ligència, esperit de consell i de fortalesa, esperit de coneixement i de temor de el Senyor «(Isaïes 11, 2).
A aquesta llista bíblica de dons de l’Esperit s’afegeix la pietat, sens dubte per arribar a el número set, que simbolitza la perfecció i significa, en aquest cas, la nova creació. Perquè, en el fons, és la principal lliçó d’aquesta enumeració dels dons de l’Esperit. Déu ens precedeix sempre; sense ell no podem fer res, però amb ell, «res és impossible».
La saviesa: per comprendre el que Déu espera de nosaltres i tenir el desig de la saviesa de Déu, que és amor infinit.
La intel·ligència: per ajudar-nos a aprofundir i comprendre la Paraula de Déu, per la nostra intel·ligència, és clar, però a més, pel cor.
article recomanat
En què es converteixen l’ànima i l’esperit després de la mort?
«Quina diferència hi ha entre ànima i esperit? Qui mor i qui queda viu? La consciència, és l’ànima o l’esperit? », Pregunta un internauta. La re …
El consell: és posar-se a l’escolta de Déu per deixar-se guiar per ell. Cal acceptar a l’oració els «consells» de Déu, per tal de distingir el que està bé i el que està malament.
La fortalesa: per romandre fidels a l’Evangeli i per a atrevir-se a donar fe de Crist als altres.
La ciència: per ajudar-nos a assumir millor el veritable sentit de la vida, per a nosaltres mateixos i per als altres.
L’afecte filial: és estimar Déu com un nen; aquest do també es diu «por» de Déu. No és tenir por, sinó adonar-se que sempre hem estimar-lo cada vegada més.
El Temor de Déu: no es tracta d’una por qualsevol. Es tracta d’una distància justa de viure per ajustar-se a Déu. Abandonar qualsevol idea de «omnipotència» personal per entrar a la humilitat alliberadora de l’Evangeli.
Tots aquests dons estan estretament vinculats els uns als altres.
La Croix «Croire»
Consagració al Sagrat Cor de Jesús
Oh Jesús meu! Per mediació del Cor Immaculat de Maria Santíssima us ofereixo les oracions, obres i treballs del present dia, en reparació de les ofenses que us fan, i per les altres intencions del vostre Sagrat Cor.
