ESCRIT DEL BLOC Dilluns 18 d’Octubre 2021

DIciplina amb amor

Ensenyar bones maneres és una part més de l’ensenyament de qualsevol llar, és part de l’educació ia més, són necessaris perquè els nens i nenes puguin desenvolupar-se correctament en societat. Saludar les persones de forma adequada i parlar-los amb respecte i de forma agradable, és una part important per criar un nen que sigui amable. Donar les gràcies és una bona forma de començar.

Nens bondadosos que donen les gràcies

Si tens fills, podràs obtenir els beneficis de tenir persones agradables creixent en la teva llar … i seràs tu qui hagi contribuït a que això sigui així! Els nens amables també són nens caritatius, que saben que la mare i el pare no poden comprar tot el que volen per a ells (i entenen per què no han d’obtenir tot el que volen), i són pacients, agraïts i tenen autocontrol. Si vols ensenyar als nens la bondat, has d’assegurar no ensenyar des de l’amor.

Has d’estar atent a les possibles senyals de l’assetjament escolar (també ciberbullying), d’aquesta manera podràs ensenyar sobre la intimidació i què fer per prevenir i aturar l’assetjament escolar.

Sigues un bon exemple

Fins i tot quan estiguis cansat i frustrat, especialment quan estiguis d’aquesta manera, tracta de parlar-li al teu fill d’una manera amable. La disciplina amb amor és imprescindible per educar nens amables, d’aquesta manera aprendrà que el respecte mutu sempre és fonamental.

Recorda que la bondat és contagiosa. De la mateixa manera, els nens que no estiguin naturalment inclinats a assetjar a altres o ser dolents poden unir-se quan altres ho estan fent. Si el teu fill pot donar un exemple de bondat, també es pot extendre al seu grup social.

A més de ser amable fa que els nens se sentin bé … quan fomentes la bondat en el teu fill, se sentirà bé amb tu, amb el món en què viu i amb si mateix. D’aquesta manera estaràs criant a un nen bo que és amable … i també l’ajudarà a créixer per ser una persona feliç i amorosa.

Pere Codina i Gironella

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: