PARAULA DE DÉU Dissabte 30 d’Octubre 2021

Paraula de Déu

Lluc 14,1.7-11

Un dissabte, Jesús va anar a menjar a casa d’un dels principals dels fariseus. Ells l’estaven observant. Jesús observà que els convidats havien escollit els primers llocs i els proposà aquesta paràbola:

– Quan algú et convida a un banquet de noces, no et posis al primer lloc. Hi podria haver un convidat més important que tu, i llavors vindria el qui us ha convidat tots dos i et diria: «Cedeix-li el lloc», i tu hauries d’anar a ocupar el darrer lloc, tot avergonyit. Més aviat, quan et conviden, vés a posar-te al darrer lloc i, quan vingui el qui t’ha convidat, et dirà: «Amic, puja més amunt.» Llavors seràs honorat davant tots els qui són a taula. Tothom qui s’enalteix serà humiliat, però el qui s’humilia serà enaltit.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• L’evangeli d’avui em fa pensar en Jesús observant el comportament ridícul d’aquells convidats barallant-se pels primers llocs; estic segur de que somreia per sota el nas, sobre tot si veia que algun més agosarat el feien retrocedir cap al final de la taula. I aleshores els dona una lliçó d’urbanitat. Però el Senyor sempre aprofita l’ocasió per aprofundir en el seu ensenyament. Ho fa en les paraules finals: ens proposa com a model de vida el camí que ell mateix va seguir: el camí senzill del servei als altres. Però aquest camí a vegades és costerut i només és l’amor qui ens permet seguir. Com deia la Mare Teresa: Fruit del silenci és l’oració; fruit de l’oració és la fe; fruit de la fe és l’amor; fruit de l’amor és el servei; fruit del servei és la pau. És un bon encadenament d’actituds que porten a la pau tan desitjada per tots. I no oblidem que potser el pas més difícil és aquest del servei com a fruit i manifestació de l’autèntic amor.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: