
Lluc 24,35-48
Els deixebles contaven el que havia passat pel camí i com l’havien reconegut quan partia el pa.
Mentre parlaven d’això, Jesús es presentà enmig d’ells i els va dir:
– Pau a vosaltres.
Ells, esglaiats i plens de por, es pensaven que veien un esperit. Jesús els digué:
– Per què us alarmeu? Per què us vénen al cor aquests dubtes? Mireu-me les mans i els peus: sóc jo mateix. Palpeu-me i mireu. Els esperits no tenen carn i ossos, com veieu que jo tinc.
I mentre deia això els va mostrar les mans i els peus.
Però com que de tanta alegria no s’ho acabaven de creure i estaven tots sorpresos, els digué:
– ¿Teniu aquí res per a menjar?
Llavors li van donar un tros de peix a la brasa. El prengué i se’l va menjar davant d’ells.
Després els digué:
– Això és el que us vaig dir quan encara era amb vosaltres: «Cal que es compleixi tot el que hi ha escrit de mi en la Llei de Moisès, en els Profetes i en els Salms.»
Llavors els obrí el cor perquè comprenguessin les Escriptures. Els digué:
– Així ho diu l’Escriptura: El Messies ha de patir i ha de ressuscitar el tercer dia d’entre els morts, i cal predicar en nom d’ell a tots els pobles la conversió i el perdó dels pecats, començant per Jerusalem. Vosaltres en sou testimonis.
Alguns pensaments sobre el passatge d’avui
• Així ho diuen les Escriptures: El Messies havia de patir i de ressuscitar el tercer dia.
• Al capvespre del primer dia Jesús ressuscitat apareix al mig dels deixebles esporuguits. En la narració de Lluc, de bon matí hem visitat la tomba buida seguint tres dones amoroses i valentes. Dos àngels els han dit que es refiïn de la paraula de Jesús, que li calia passar per la persecució a mort i ressuscitar.
• Després ha acompanyat llargament els deixebles d’Emmaús per a insistir novament que calia el camí de mort i resurrecció, tal com ho deia l’Escriptura.
• S’ha manifestat també al tristíssim Simó Pere, fet un plor des que renegà de Jesús a la casa del Summe Sacerdot.
• Sant Ignasi, en meditar aquests misteris, s’admira de «l’ofici de consolar» amb què es revesteix Jesús ressuscitat.
• La trobada amb els Onze (i companyia) ens torna a interpel·lar la paraula «calia» i la seva conseqüència: «en sou testimonis».
• ¿Realment calia pujar a un patíbul per mostrar d’una manera absoluta fins on arriba l’amor de Déu? Fora bo que m’ho respongui a mi mateix. L’afirmació de Jesús és: «No hi ha més gran amor que donar la vida pels amics».
• Si de debò m’ha captat aquesta boníssima notícia de fins on arriba l’amor de Déu, la conseqüència urgent és ser-ne testimonis arreu i en tot moment. «Com el Pare m’ha enviat, així us envio a vosaltres».