ESCRIT DEL BLOCDilluns 10 Octubre 2022

La fe del carboner

Editorial del Full Parroquial del Bisbat de Girona

Conta una història antiga que un dia el diable va preguntar a un pobre carboner: «Tu, què creus?». Ell va respondre: «Jo crec allò que l’Església creu». El diable va insistir: «I l’Església, què creu?». L’home li va dir: «L’Església creu allò que jo crec». Per molt que el diable li formulés una i una altra vegada les mateixes preguntes no en va treure l’aigua clara. Al final es va retirar, tot confós, davant la tossuderia del carboner. Aquesta història es trobaria, segons alguns, a l’origen de l’expressió «la fe del carboner». Una fe potser capaç de resistir algunes envestides del diable, però incapaç de convèncer ni d’atreure ningú. Una fe que no sap explicar-se difícilment es podrà comunicar. Més aviat apareixerà com una dèria o una exce En un món global i divers com és l’actual els cristians hem de ser mínimament capaços de parlar de la nostra fe amb un llenguatge entenedor perquè el qui ens escolta pugui adonar-se que allò que creiem no és pas absurd o irracional, sinó que és perfectament raonable tot i endinsar-se en el misteri.

Al Nou Testament hi trobem aquesta petició: «Estigueu sempre a punt per donar una resposta a tothom qui us demani raó de la vostra esperança» (1Pe 3,5). I l’autor de la primera carta de Pere afegeix: «Però feu-ho suaument i amb respecte» (1Pe 3,6). Aquest «estar a punt» no és una simple disposició d’ànim. També comporta estar preparats o capacitats per explicar-nos sobre la nostra esperança, indissociable de la fe que professem i de la caritat que ens anima i que és, com diu sant Tomàs d’Aquino, la més excel·lent de les virtuts. Aquesta capacitat no la tenim d’una manera innata, sinó que l’anem adquirint amb motivació i amb dedicació. Per tant, amb esforç.

A mesura que s’acosta el començament d’un nou curs serà bo que anem pensant quines possibilitats d’aprofundiment de la fe tenim al nostre abast i com les podem aprofitar. Les oportunitats hi són o hi poden ser. Pot tractar-se de participar en unes sessions catequètiques de joves o d’adults o de matricular-se […]

(extret del Full Parroquial).

06·08·22 | 06:30 | Actualitzat a les 07:22

Diari de Girona

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: