PARAULA DE DÉUDilluns 5 Desembre 2022

Paraula de Déu

Lluc 5,17-26

Un dia Jesús ensenyava. Uns fariseus i uns doctors de la Llei, vinguts de tots els pobles de Galilea i Judea, i de Jerusalem, eren allà asseguts. Jesús, pel poder del Senyor, guaria els malalts. Llavors es presentaren uns homes que duien en una llitera un paralític, i buscaven d’entrar-lo i posar-lo davant d’ell, però amb tanta gent no sabien per on fer-ho. Pujaren, doncs, a la teulada, tragueren algunes teules i van baixar aquell home amb la llitera i el posaren al mig, davant de Jesús. Jesús, en veure la fe d’aquella gent, va dir:
–Home! Els teus pecats et són perdonats.
Els mestres de la Llei i els fariseus començaren a pensar: «Qui és aquest que diu blasfèmies? Qui pot perdonar els pecats sinó Déu?»
Jesús s’adonà dels seus pensaments i els replicà:
–Què és això que penseu dins vostre? Què és més fàcil, dir: «Et són perdonats els pecats», o bé dir: «Aixeca’t i camina»? Doncs ara sabreu que el Fill de l’home té poder aquí a la terra de perdonar els pecats.
Llavors digué al paralític:
–T’ho mano, aixeca’t, pren la llitera i vés-te’n a casa.
A l’instant, ell s’aixecà davant d’ells, prengué la llitera on jeia i se’n va anar cap a casa seva donant glòria a Déu. Tots quedaren molt sorpresos i donaven glòria a Déu. Plens de temor, deien:
–Avui hem vist coses extraordinàries.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• Avui podem veure coses extraordinàries si ens sentim atrets per Jesús i disposem el cor i els sentits per trobar-lo, malgrat que hi hagi persones al seu entorn que ens dificultin veure’l, i proclamin missatges descoratjadors per fer-ho.

• Hi ha cops a la vida en els quals ens sentim amb el cor paralitzat, de manera, que ens és impossible acostar-nos a Jesús, però Ell ens ve a l’encontre en les persones que, a fi que puguem rebre la seva mirada ens transporten en una llitera, i superant tots els obstacles ̶aixecant el sostre si cal- ens situen al centre, on Ell habita.

• El trajecte d’anada és un viatge interior -introspecció, reconeixement, desig, perdó, obertura de cor- fins a convergir amb la mirada de Jesús, mirada sanadora, o sia, de perdó.

• -“Aixeca’t, aplega tot el que t’ha ajudat a arribar fins a mi -la llitera, els amics- i torna a casa teva, on jo t’espero per fer-hi estada”. Llavors ens postrem al seus peus, l’adorem, i enfilem el camí de retorn, amb salts d’alegria i cants de lloança als llavis, és a dir, el viatge d’anada ha estat en llitera, el cor paralitzat no ens permetia fer-ho d’una altra manera, i el de retorn, amb el cor guarit, fent bots de joia.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: