PARAULA DE DÉUDimarts 27 Desembre 2022

Paraula de Déu

Joan 20,2-8

El diumenge Maria Magdalena se’n va corrents a trobar Simó Pere i l’altre deixeble, aquell que Jesús estimava, i els diu:
–S’han endut el Senyor fora del sepulcre i no sabem on l’han posat.
Pere i l’altre deixeble van sortir cap al sepulcre. Corrien tots dos junts, però l’altre deixeble s’avançà a Pere i va arribar primer al sepulcre, s’ajupí i veié aplanat el llençol d’amortallar, però no hi va entrar. Després arribà també Simó Pere, que el seguia, i va entrar al sepulcre; veié aplanat el llençol d’amortallar, però el mocador que li havien posat al cap no estava aplanat com el llençol, sinó que continuava lligat a part. Llavors va entrar també l’altre deixeble, que havia arribat primer al sepulcre, ho veié i cregué.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• Avui celebrem la festa de l’apòstol Joan, del deixeble estimat a través del qual ens ha arribat una de les tradicions evangèliques. Una ocasió en primer lloc per agrair tota la tradició de fe que hem rebut des dels primers testimonis fins als nostres pares i mestres.

• L´evangeli d´avui ens situa en les primeres experiències de resurrecció. Déu ens parla en Jesús, nascut pobre i humil, del regne a què estem tots convidats. I els primers deixebles després de viure el fracàs del mestre mort en creu, experimenten que Déu és viu, és el Déu-amb-nosaltres que va venir, ve i vindrà.

• Les lectures d’avui són una crida a buidar-nos perquè el Déu de la vida ompli el nostre ésser. I reconeixent Déu en nosaltres siguem els seus testimonis, com els primers deixebles: “El que contemplem us ho anunciem… perquè el nostre goig sigui complet”.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: