PARAULA DE DÉUDilluns 23 Gener 2023

Paraula de Déu

Marc 3,22-30

Els mestres de la Llei que havien baixat de Jerusalem deien:
–Està posseït per Beelzebul.
I encara:
–Aquest treu els dimonis pel poder del príncep dels dimonis.
Llavors Jesús els va cridar i els parlava valent-se de paràboles:
–Com pot ser que Satanàs tregui fora Satanàs? Si un reialme es divideix i lluita contra si mateix, no pot durar. I si una casa es divideix i lluita contra si mateixa, tampoc no durarà. Si és cert, doncs, que Satanàs s’ha aixecat contra si mateix i s’ha dividit, no pot durar: ha arribat la seva fi. Ningú no pot entrar a casa d’un que és fort i apoderar-se dels seus béns si abans no el lliga; tan sols així li podrà saquejar la casa. Us asseguro que tot serà perdonat als homes, els pecats i totes les blasfèmies que hagin proferit, però el qui blasfema contra l’Esperit Sant no tindrà mai perdó: és culpable del seu pecat per sempre més.
Jesús va parlar així perquè deien d’ell que tenia un esperit maligne.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• La tècnica de les fake news, les falses veritats, està molt ben estudiada. És l’últim refugi del mentider per sortir airós de la seva falsedat: consisteix en la desvergonyida repetició de la mentida, esperant que per art de birlibirloque, s’accepti la falsedat com a veritat.

• Veritat i mentida no es poden barrejar mai ni confondre.

• Els pobres fariseus ja no troben altres arguments per desacreditar Jesús davant del poble. Cada vegada que s’han enfrontat a Jesús, surten escaldats per la claredat, finor i mansuetud de Jesús.

• Com ara, que tothom compren perfectament la resposta de Jesús: si el regne del mal esperit està dividit, el seu poder no pot durar.

• S’han agafat en aquest ferro roent, pensant que seria un últim fals argument contundent, per apartar definitivament el poble de Jesús.

• Saben pertinentment que és mentida, però afirmen que és veritat. És de dia i diuen conscientment que és de nit.

• Això és el pecat contra la llum. Si tanques els ulls, qui et farà veure la llum? Restaràs sempre en la falsa obscuritat voluntària.

• Això és la negació de l’Esperit de veritat.

• Déu està disposat a perdonar sempre, però el refús voluntari i conscient de la veritat impedirà que el perdó i la reconciliació regenerin el falsari.

• La llum brilla en mig de la foscor, però la foscor no arriba pas a ofegar la llum…

• Pobres fariseus que ja no troben altres arguments. Però de moment ja han deixat la baba del insult i de la descalcificació. Com deuria ferir a Jesús ser tractat d’enemic de Déu, d’anti-Déu, posseït de Beelzebul!

• El mal esperit és el pare de la mentida; no ens posem en la fila dels seus deixebles… Siguem buscadors de la veritat, del bé i de l’amor. Jesús ha vingut al món per testimoniar a favor de la veritat. Tot el qui és obert a la veritat escolta la seva veu.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: