
Paraula de Déu
Marc 6,1-6
Jesús se’n va anar al seu poble, i els seus deixebles el seguiren. El dissabte es posà a ensenyar a la sinagoga. Molts, en sentir-lo, se n’estranyaven i deien:
– D’on li ve, tot això? Què és aquesta saviesa que ha rebut? I aquests miracles obrats per les seves mans? ¿No és el fuster, el fill de Maria, el germà de Jaume, de Josep, de Judes i de Simó? I les seves germanes, ¿no viuen aquí entre nosaltres?
I no eren capaços d’acceptar-lo. Jesús els digué:
– Un profeta només és menyspreat al seu poble, entre els seus parents i a casa seva.
I no pogué fer allí cap miracle; tan sols va curar uns quants malalts, imposant-los les mans. I el sorprenia que no tinguessin fe.
Alguns pensaments sobre el passatge d’avui
• Jesús torna al seu poble, allà on té les seves arrels (la família, l’estimació, la cura i l’ensenyament rebuts dels pares, les vivències senzilles…), il·lusionat per mostrar-los l’estima, la bondat, el desig de refer lligams de pau amb ells, però la gent s’estranyen i recelen en escoltar el seu missatge.
• No comprenen que les paraules de Jesús provenen del Pare i que l’Esperit les inspira. La ceguesa dels seus ulls i el tancament de l’ànima, fa que sols reconeguin la filiació humana de Jesús, sense obrir-se a rebre’n la saviesa que d’Ell emana, altrament, l’enduriment dels seus cors els impedeixen de ser guarits per les seves mans tendres i que sostenen, a l’hora, amb fermesa, les mans de Déu.
• Quin valor donem a l’origen de les persones, als estudis realitzats, a la posició que ocupen en la societat? Ens fixem, ens enlluernem en l’aspecte exterior; posem filtres a conveniència que impedeixen obrir-nos per a rebre el què se’ns ofereix espontàniament des del cor de les persones de l’entorn i, que procedeix de Déu.
• Ens perdem acollir el que el Senyor ens brinda, des del germen de la saviesa present en l’interior dels altres, si no obrim el nostre jo a la seva trobada; així mateix, per l’opacitat de la mirada, la desconfiança o la manca de sensibilitat en els éssers humans amb qui compartim la vida.
• El que possibilita la trobada amb Jesús, aprendre del seu missatge i les seves obres és la fe, aquest do que hem rebut gratuïtament i que tant necessitem demanar al Pare que ens l’augmenti.