PARAULA DE DÉUDivendres 14 Abril 2023

Paraula de Déu

Joan 21,1-14

Jesús es va tornar a aparèixer als deixebles vora el llac de Tiberíades. L’aparició va ser d’aquesta manera:
Es trobaven plegats Simó Pere, Tomàs, l’anomenat Bessó, Natanael, de Canà de Galilea, els fills de Zebedeu i dos deixebles més. Simó Pere els diu:
– Me’n vaig a pescar.
Els altres li diuen:
– Nosaltres també venim amb tu.
Sortiren, doncs, i pujaren a la barca, però aquella nit no van pescar res. Quan va despuntar el dia, Jesús es presentà vora el llac, però els deixebles no s’adonaven que fos ell. Llavors Jesús els digué:
– Nois, no teniu res per a menjar?
Li respongueren:
– No.
Ell els digué:
– Tireu la xarxa a la dreta de la barca i trobareu peix.
Així ho van fer i ja no la podien estirar de tants peixos com hi havia. Llavors aquell deixeble que Jesús estimava diu a Pere:
– És el Senyor.
Així que Simó Pere va sentir que era el Senyor, es posà el vestit que s’havia tret i es llançà a l’aigua. Els altres deixebles, que només eren a uns cent metres de terra, van arribar amb la barca, arrossegant la xarxa plena de peixos. Quan baixaren a terra, veieren pa i unes brases amb peix coent-s’hi. Jesús els diu:
– Porteu peixos dels que acabeu de pescar.
Simó Pere pujà a la barca i va estirar cap a terra la xarxa plena de peixos: eren cent cinquanta-tres peixos grossos. Tot i haver-hi tant de peix, la xarxa no es va esquinçar. Jesús els digué:
– Veniu a menjar.
Cap dels deixebles no gosava preguntar-li qui era, perquè sabien que era el Senyor. Jesús s’acostà, prengué el pa i els el donava. Igualment va fer amb el peix.
Aquesta fou la tercera vegada que Jesús es va aparèixer als deixebles després de ressuscitar d’entre els morts.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• La meditació d’aquest fragment de l’evangeli ens mostra la delicadesa de Jesús envers els seus deixebles. Jesús era conscient que els seus amics i deixebles havien compartit la seva passió, havien plorat la seva mort i trobaven a faltar la seva presència; perquè la passió de Jesús va ser també passió dels amics i deixebles de Jesús. Aquesta escena que estem meditant ens mostra la delicadesa que Jesús tenia amb els seus deixebles . De matinada es fa present a la platja, s’interessa de com els hi ha anat la nit, fa una indicació curta i molt encertada perquè tornin a tirar les xarxes. Després de recollir l’abundosa pesca encén el foc i comença a fregir la vianda de l’esmorzar. Tots aquests signes alegren profundament als seus deixebles, esborren el dolor que han patit els dies de la passió; és una festa. Jesucrist mostra la seva capacitat de fonda estimació amb els signes d’una notable delicadesa i joiosa amistat.

• És el senyor, el nostre senyor. Recordem i meditem avui les nombroses delicadeses i atencions que Jesús té amb cadascú de nosaltres. Si volem ser bons deixebles d’aquest Mestre siguem persones amables, amb iniciativa, amics de debò i delicats.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: