PARAULA DE DÉUDimarts 25 Abril 2023

Paraula de Déu

Marc 16, 15-20

Jesús digué als seus deixebles:
– Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l’evangeli a tota la humanitat. Els qui creuran i seran batejats se salvaran, però els qui no creuran es condemnaran. Els senyals que acompanyaran els qui hauran cregut seran aquests: en nom meu trauran dimonis, parlaran llenguatges que no coneixien, agafaran serps amb les mans i, si beuen alguna metzina, no els farà cap mal; imposaran les mans als malalts, i es posaran bons.
Jesús, el Senyor, després de parlar-los, fou endut al cel i s’assegué a la dreta de Déu. Ells se n’anaren a predicar pertot arreu. El Senyor hi cooperava, i confirmava la predicació de la paraula amb els senyals prodigiosos que l’acompanyaven.

Alguns pensaments sobre el passatge d’avui

• Proposo fixar-se en alguns punts d’aquest text amb el que conclou l’evangeli de Marc.

• – L’abast de l’enviament: en una frase diu dues vegades la paraula tot: “tot el món” i “tota la humanitat”. L’anunci és universal perquè la bona nova va dirigida a tothom, no només als meus, als del meu costat, als de la meva corda… Aquesta dimensió universal i missionera hauria d’estar més present en la vida de la comunitat. El papa Francesc ho repeteix sovint: sortiu, sortiu…

• – Els senyals son diversos però tots tenen una característica en comú: son senyals de sanació. La bona nova és antídot contra dimonis, metzines i malalties. El qui anuncia la bona nova en nom de Jesús se’l reconeix perquè es portador de pau i de salut. És la manera de distingir els autèntics dels falsos profetes.

• – «El Senyor hi cooperava»: Jesús després de l’Ascensió no es desentén de la missió. I això hauria de ser l’element fonamental de la nostra fe sobretot quan val mal dades: no estem sols, hi ha algú que des de la dreta de Déu que coopera i confirma. És un misteri… és la fe.

Autor: LA VIDA EN UN BLOC

Aquest Bloc, vol ser útil per a la reflexió, i aprofundir, mitjatzant els seus escrirts,comentaris,i vivències per a posar-nos al dia. Convido a llegir-los.
I trobareu un conjunt d’escrits que he anant recopilant i que ens poden ajudar en la formació permanent. 
Pere Codina Gironella,nes autor de quatre llibres, “1er,2,i 3er,de Religió “Editorial Vicens Vives, una guia de Terra Santa. “Vivències de un Gironí a Terra Santa” i dos llibre de “Protocol en l’Administracio Publica “ i “Protocol Empreserial”.
Pere Codina i Gironella, esta llicenciat amb Ciències de l’Informacio,Relacions Públiques, i Màster en Protocol Institucional iEmpreserial. Fou un dels responsables en el Protocol del JJOO de Barcelona 92. Ostenta el DEI per exercir de professor de religió en l’escola Bell-lloc del Pla de Girona,
i el perquè d’aquest bloc i els seus escrits …….. Els meus ulls ja no saben sinó contemplar dies i sols perduts. Com sento rodar velles tartanes per rials de Sinera ! Al meu record arriben olors de mar vetllada per clars estius.Perdura en els meus dits la rosa que vaig collir.I als llavis, oratge, foc, paraules esdevingudes cendra. Salvador Espriu

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: